תאטרון

מגמת התיאטרון שואפת לפתח מודעות, סקרנות והבנה של מאפייני המדיה התיאטרונית, מתוך רצון לכוון את התלמידים להיות צרכני תרבות ערניים ומעורבים.                                                  

לפתח את הכישורים האישיים של כל תלמיד ולתת ביטוי אישי וקבוצתי במסגרת הכיתה (כקבוצה תומכת) תוך דגש על שיתוף פעולה בעבודת התיאטרון.

התיאטרון הוא כלי עבודה נפלא, המכיל בתוכו את כל סוגי האמנויות, ובכך פותח אפשרויות רבות להתנסויות שונות ומגוונות לכל אדם , לכל תלמיד, ומאפשר צמיחה אישית דרך חקר אמיתי של האישי ושל האחר.

נלמדים הנושאים: שפת התיאטרון, תיאטרון ישראלי, קומדיה טרגדיה וסוגות וסגנונות בתיאטרון המאה 20- ריאליזם, תיאטרון אפי, אבסורד, תיאטרון פוסט מודרני ועוד.

נלמדות מיומנות משחק בסיסיות דרך סדנאות מעשיות של “עבודת השחקן על עצמו”.. בכל כתה נתמקד בפרוייקט ייחודי אחר השייך %ל30 שילמד דרך חקר נושא מתחילתו ועד הפקתו לפני קהל.

בכתה י”ב בוחרים התלמידים במחזה אותו הם יפיקו בעצמם. הם יקחו על עצמם תפקיד בהפקה, הן כשחקנים והן כבעלי תפקידים הפקתים כגון: בימוי, הפקה, כוריאוגרפיה, סאונד, תאורה, עיצוב תלבושות ועוד.על הפקה זאת יבחנו בבחינה חיצונית (בגרות).

בנוסף לשיעורים השוטפים, ישתתפו התלמידים בסדנאות נבחרות אשר מועברים על ידי אמנים מהתחום במסגרת בית ספרית או בימי תיאטרון מרוכזים. הסדנאות באות להעשיר את התלמידים עם גישות, עבודה משחקית ודעות נוספות.

התלמידים צופים במבחר הצגות ממיטב הרפרטואר והפרינג’  בארץ, זאת לאחר הכנה מוקדמת לצפייה בהצגה וזוכים להיפגש עם השחקנים והיוצרים של ההצגות.

סה”כ 5 יחידות. 

מיומנות נדרשות: בחירה מרצון, התמדה, השקעה, כבוד הדדי, פתיחות ומוכנות להתנסות בחוויות חדשות. יכולת הבעה בע”פ ובכתב.

 דרישות לימודיות: נוכחות חובה, צפייה בהצגות, ביצוע תרגילים מעשיים, אישיים וקבוצתיים והגשתם בזמן. הגשת עבודות עיוניות ומבחנים.

 תנאי קבלה: סדנת משחק וראיון אישי.

Translate »
דילוג לתוכן